Sverre Andersen.

Sverre Andersen (1936- 2016)

Klikk p� bildene!

Han blei f�dt i Haugesund den 9. oktober 1936, og d�d 1. november 2016 p� Tasta Sjukeheim. Han var nummer to av fira sysken, etter Arne Andersen (1910-2005) og Signe Aartun (1911-1997), begge fra Tasta.

Faren var i vegvesenet, og var i fleire �r stasjonert i Haugesund og Ryfylke fram til midten p� 40-talet, og Sverre fekk skulestarten i Skipav�g, fortsatte p� Tasta, tok realskulen p� Kongsg�rd, og gjekk s� p� Stavanger Element�rtekniske skule, som var der Bergeland Videreg�ande skule er i dag.

Sverre er vel den fra Tasta som er mest kjent utfor bygd�, uten at han gjorde nummer av det. Hans verem�te var framifr�. Han melde seg inn i Viking i 1948, debuterte i 1952, som 16-�ring, og stod som m�lmann i 20 sesongar, fram til og med 1971, med i alt 482 A-kampar for klubben. I tillegg til � vera aktive spelar, var han og trenar for A-laget i fleire �r d�, og seinare, b�de p� 70 og 80 talet. Om ikkje dette var nok, s� har han trent aldersbestemte lag i klubben i mange �r, trent m�lmennene i Viking, i tillegg til � trena Sola sitt A-lag i fleire sesongar.

Han fekk 41 A-landskampar, sikkert lika mange som reserve, og han stod i m�l p� Nordens lag mot resten av Europa, d� det var stor kamp i Idr�tsparken i K�benhavn i anledning Dansk Boldspil Unions 75 �rs jubileum i 1964.

Sverre var ein av de beste m�lmennene me har hatt b�de i Viking og p� landslaget. Ikkje spesielt h�ge, men reaksjonssterke, faste i klypene, og god i feltet. N�r innsatsen skal vurderas, s� m� me huska p� at spelesystemene i fotball var heilt annerledes enn i dag, den gang var det 2-3-5 system, s� blei det 4-2-4 midt p� 60 talet, og n� 4-4-2 eller 4-5-1. Det betyr at n� er det mange fleir spelerar i forsvar, enn f�r, og av det at Sverre ofte m�tte ut i straffefeltet for � avverga farlige situasjonar, omtrent som ein ekstra senterhalf.

Han var og ein hardhaus i den betydning at han t�lte mye smerte. I ein i kamp i Oslo fekk han den eina aksl� ut av ledd, men etter at den var lirka p� plass igjen, fortsatte han kampen, og i ein seriekamp mot SIF p� stadion i 1961, brakk han foten i ein duell med �ivind Helgesen, men l�g p� sidelinj� og s�g kampen ferdige f�r han reiste p� sjukehuset for gipsing.

Antalet kampar som blei spelt per sesong, b�de p� klubblag og landslag, var og langt ferre f�r enn n�. Hovedserien (eliteserien i dag) hadde den gong 2 puljer med �tta lag, f�r det blei 10-klubbsserie i 1964, og antalet landskampar per sesong var i 4-5. Med dagens seriesystem og landskampoppsett, ville fotballkarrieren hatt omtrent det dobla antal kampar. Han blei �resmedlem i Viking i 1979.

Som det multitalentet han var, likte han godt � trena, og han var og ein god handball- og bordtennis-spelar, og om det ikkje var nok, ogs� kretsmeister p� skeiser.

Sverre levde for fotballen, men ikkje av fotballen. Som sin farfar, far og yngre bror, var han ansatt i Statens Vegvesen i heile sin yrkeskarriere, med mange oppgaver, spesielt innen asfalt og veivedlikehold.

Sverre var gift med Marit, f. Thorsen, fra Krampadalen (Hana) p� Sandnes, og dei fekk to s�nner, Cato i 1962 og Trond i 1965, og �tta barnabarn. Tasta-profilen Halvor Sondresen var tipp-oldefaren.

Sverre var ein flotte ambassad�r for b�de bygd�, byen, klubben og landet. Fj�ge, joviale, jordn�re, rettferdige og gilde. Han hadde tr�ya nr 1, og han var ein 1`er, og ein ekta viking.

Kilde: Ivar Andersen           Foto: Knut S. Vindfallet           Lay-out: Lars Ikdal

BERGE HAMILTON ASPELUND